اِلیَ الله...

إنّا لِلّهِ وَ إنّا اِلَیْهِ راجِعُونَ

اِلیَ الله...

إنّا لِلّهِ وَ إنّا اِلَیْهِ راجِعُونَ

اِلیَ الله...

اینجا مدینه نیست...!

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

 

اینجا مدینه نیست اما سالهاست قبور شهدای گمنام زیر سایه­ی آفتاب است! اینجا مدینه نیست ولی برای برخی مسئولینِ آن، اتومبیل  ­های اساتید دانشگاه از قبر شهیدگمنام با ارزش­ تر است. البته شهدا یقیناً از این کم کاری مسئولین کمتر از همه کم کاری­ های دیگرشان –مثل بسیاری از منکرهایی که فضای دانشگاه را پرکرده و هیچ کس را باکی نیست- ناراحت می­شوند اصلاً شاید هم ناراحت نشده باشند چون این ما خاکی­ های دانشگاه هستیم که اگر اسم­ مان روی جلد فعالیتی که در حوزه­ مان انجام شده نیاید خودمان را هلاک! می­کنیم، اگر روی جلد پایان­ نامه نیاید ... و و و و افلاکی­ها حتماً اینطور نیستند.

شهدا قطعاً از آن استادی که سرکلاس با بی­ انصافی تمام، تمام دست ­آوردهای نظام را زیر سوال می­برد ناراحت­ ترند از اینکه قبرشان سایه­ بان نداشته باشد و بدتر از آن، از مسئولی ناراحت­ و بلکه عصبانی خواهند بود که بی­توجه به امر نائب­ الامام که گفت:" دانشجو در محیط دانشگاه، از لحاظ اعتقاد و عمل و گرایش دینى، هیچ مشکلى ندارد. اما هنوز هم بعضى از دست‌اندرکاران و استادان هستند که نسبت به دین و احساسات و ایمان و انگیزه‌هاى دینى و انقلابى، مسأله دارند. اینها باید نتوانند در دانشگاه اثر بگذارند. من نمى‌گویم چگونه. اما اینها باید نتوانند محیط دانشگاه را با افکار و انگیزه‌ها و احساسات غلط خودشان، تحت تأثیر قرار دهند؛ چون این امر، مایه بدبختى ملت است. مایه سلطه بیگانگان است. مایه ناقص ماندن زندگى یک ملت است." و در جای دیگری که فرمود:" آن استادی که بناست بیاید، علمی را بیاموزاند و اعتقادی را که روح آن علم است ، بگیرد و از بین ببرد نباید بیاید این دزد و مضر است ." آسوده خاطر پشت میزشان نشسته­ اند و کمی آن­ طرف­ تر کسانی دارند اعتقاد فرزندان این مملکت را اتو کشیده ازبین می­برند. شهدا حتماً بیشتر از آنکه از بی­ سقفی رنج ببرند از بی­ انصافی برخی مسئولین دانشگاه­ ها رنج می­برند .

ناتمام؛

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی